Mik azok az automatizmusok és hogy segítik az üzleti működést? (x)

Mik azok az automatizmusok és hogy segítik az üzleti működést? (x)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Ebben a cikkben rávilágítunk arra, hogyan is jelenthetik a vállalati sikerek kulcsát az automatizmusok. Magyarul megnézzük azt, hogy egyáltalán mik azok az automatizmusok, és mennyiben járulhatnak hozzá a sikeres működéshez. Nem is húzzuk az időt, jöjjenek maguk a részletek.

Milyen hozzáadott értéke lehet az automatizmusok alkalmazásának?

Automatizmus alatt azt értjük, amikor egy-egy feladat vagy folyamat külső beavatkozás nélkül, úgymond automatikusan végbemegy. Mondhatni óramű pontossággal, kiszámíthatóan és fenntartható módon.

Amikor a MiniCRM típusú CRM jelentése és hozzáadott értéke felmerül kérdésként, többek között az automatizmusok beépíthetőségét is fontos kiemelni. Már csak azért is, mert ebben a formában óriási szintlépések érhetők el.

Elvégre nem nehéz azt belátni, hogy az automatizmusokon keresztül emberi erőforrás, vagyis értékes munkaerő és kapacitás szabadítható fel. Ami pedig egyet jelent azzal, hogy a vállalkozás hatékonyabb és fenntarthatóbb módon legyen képes funkcionálni.

Nézzük meg egy konkrét példán keresztül az automatizmusok működését!

Méghozzá egy egészen egyszerű példát célszerű alapul venni, ami a legtöbb vállalkozás életében nagy valószínűséggel felmerül lehetőségként. Tegyük fel például, hogy egy-egy meglévő ügyféllel kötött szerződés a lejáratához közelít.

Normál esetben manuális beavatkozást igényelne, hogy az illető bármilyen formában értesüljön erről. Sőt, csapaton belül sem feltétlenül jutna el az illetékeshez annak a ténye, hogy egy szerződés nemsokára kifut majd.

Viszont a megfelelő automatizmussal ez könnyedén áthidalható. Egyrészt olyan formában, hogy az ügyfél automata email formájában értesül a szerződés lejáratának a közeledtéről. Sőt, ezzel párhuzamosan az illetékes munkatárshoz is rendelhetjük feladatként, hogy hívja fel a klienst.

Miért lesz előnyös automatizmusokra építeni a vállalkozásunk fejlesztését?

Talán a fenti példából is jól látszik, hogy automatizmusokon keresztül a céges működés hatékonyabb, kiszámíthatóbb és fenntarthatóbb lehet. Méghozzá olyan formában, hogy a szervezeten belüli erőforrásokat okosan használjuk fel.

Ehhez a kulcs nem más, mint az ismétlődő feladatok tudatos modellezése. Meg kell azt nézni, hogy jellemzően milyen teendők merülnek fel, tehát milyen folyamatok és feladatok megvalósulása szükséges feltétlenül.

Amint sikerült ezeket tudatosan modellezni, onnantól kezdve azt kell megvizsgálni, hol lehetnek az automatizálás lehetőségei. Magyarul mely pontoknál adódhat lehetőség arra, hogy a standard emberi beavatkozást automatizmussal sikerüljön kiváltani.

Ez persze plusz időt és gondolkodást igényel. Hosszútávon viszont egyértelműen megtérül, és akár versenyelőnyt is jelenthet.

Mik azok az automatizmusok és hogy segítik az üzleti működést? (x)

Mik azok az automatizmusok és hogy segítik az üzleti működést? (x)

Ebben a cikkben rávilágítunk arra, hogyan is jelenthetik a vállalati sikerek kulcsát az automatizmusok. Magyarul megnézzük azt, hogy egyáltalán mik azok az automatizmusok, és mennyiben járulhatnak hozzá a sikeres működéshez. Nem is húzzuk az időt, jöjjenek maguk a részletek.

Milyen hozzáadott értéke lehet az automatizmusok alkalmazásának?

Automatizmus alatt azt értjük, amikor egy-egy feladat vagy folyamat külső beavatkozás nélkül, úgymond automatikusan végbemegy. Mondhatni óramű pontossággal, kiszámíthatóan és fenntartható módon.

Amikor a MiniCRM típusú CRM jelentése és hozzáadott értéke felmerül kérdésként, többek között az automatizmusok beépíthetőségét is fontos kiemelni. Már csak azért is, mert ebben a formában óriási szintlépések érhetők el.

Elvégre nem nehéz azt belátni, hogy az automatizmusokon keresztül emberi erőforrás, vagyis értékes munkaerő és kapacitás szabadítható fel. Ami pedig egyet jelent azzal, hogy a vállalkozás hatékonyabb és fenntarthatóbb módon legyen képes funkcionálni.

Nézzük meg egy konkrét példán keresztül az automatizmusok működését!

Méghozzá egy egészen egyszerű példát célszerű alapul venni, ami a legtöbb vállalkozás életében nagy valószínűséggel felmerül lehetőségként. Tegyük fel például, hogy egy-egy meglévő ügyféllel kötött szerződés a lejáratához közelít.

Normál esetben manuális beavatkozást igényelne, hogy az illető bármilyen formában értesüljön erről. Sőt, csapaton belül sem feltétlenül jutna el az illetékeshez annak a ténye, hogy egy szerződés nemsokára kifut majd.

Viszont a megfelelő automatizmussal ez könnyedén áthidalható. Egyrészt olyan formában, hogy az ügyfél automata email formájában értesül a szerződés lejáratának a közeledtéről. Sőt, ezzel párhuzamosan az illetékes munkatárshoz is rendelhetjük feladatként, hogy hívja fel a klienst.

Miért lesz előnyös automatizmusokra építeni a vállalkozásunk fejlesztését?

Talán a fenti példából is jól látszik, hogy automatizmusokon keresztül a céges működés hatékonyabb, kiszámíthatóbb és fenntarthatóbb lehet. Méghozzá olyan formában, hogy a szervezeten belüli erőforrásokat okosan használjuk fel.

Ehhez a kulcs nem más, mint az ismétlődő feladatok tudatos modellezése. Meg kell azt nézni, hogy jellemzően milyen teendők merülnek fel, tehát milyen folyamatok és feladatok megvalósulása szükséges feltétlenül.

Amint sikerült ezeket tudatosan modellezni, onnantól kezdve azt kell megvizsgálni, hol lehetnek az automatizálás lehetőségei. Magyarul mely pontoknál adódhat lehetőség arra, hogy a standard emberi beavatkozást automatizmussal sikerüljön kiváltani.

Ez persze plusz időt és gondolkodást igényel. Hosszútávon viszont egyértelműen megtérül, és akár versenyelőnyt is jelenthet.