Milyen feladataink lesznek, ha vállalati ügyfélreferensként helyezkedünk el? (x)

Milyen feladataink lesznek, ha vállalati ügyfélreferensként helyezkedünk el? (x)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Életünk során többször is érezhetjük úgy, hogy valamilyen oknál fogva munkahelyet szeretnénk váltani vagy akár egy teljesen új pályán akarunk elindulni. Ilyenkor vonzó alternatívát jelenthet az, hogy értékesítéssel és csapatépítéssel kapcsolatos pozícióban helyezkedjünk el.

Ilyen a vállalati ügyfélreferensi állás is, amiben azért is érdemes gondolkodni, mert manapság meglehetősen nagy kereslet van az ilyen szakemberekre. Erről mi magunk is meggyőződhetünk, ha rákattintunk a Békéscsabaállás Közgazdaság, bank, biztosítás állások és munkák aloldalára, ahol a “vállalati ügyfélreferens állás békéscsabai munkavégzéssel versenyképes keresettel” című hirdetéssel is találkozhatunk.

Mielőtt azonban leadnánk a jelentkezésünket, érdemes tisztába kerülnünk azzal, hogy vállalati ügyfélreferensként milyen konkrét feladatokat kell elvégeznünk. Mostani cikkünkben ehhez nyújtunk egy kis segítséget, ezzel betekintést nyújtva ebbe a munkakörbe.

Kapcsolattartás a már meglévő ügyfelekkel

Vállalati ügyfélreferensként a munkánk java része abból fog állni, hogy a cég már meglévő ügyfeleivel tartjuk a kapcsolatot. Ebbe beletartozik az, hogy válaszolunk az általuk feltett kérdésekre, illetve tájékoztatjuk őket a vállalat által kínált termékekről vagy szolgáltatásokról. Ha időközben kibővül a cég portfóliója, akkor természetesen értesítjük őket, és elmondunk minden fontos tudnivalót, amivel érdemes tisztában lenniük.

A sikeres kapcsolattartáshoz elengedhetetlen, hogy kedves, barátságos, segítőkész, ugyanakkor kellően határozott legyen a fellépésünk. Képesnek kell lennünk arra, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki az emberekkel, hogy kellően empatikusak legyünk és kellő önbizalommal, illetve kiállással is kell rendelkeznünk. Elvégre a velünk való kapcsolat minősége fogja meghatározni azt, hogy az emberek mennyit fognak vásárolni a cégtől, akinek a képviseletében állunk.

Új potenciális ügyfelek felkutatása

Fontos tisztában lennünk azzal is, hogy nemcsak a már meglévő ügyfelekkel vagy vásárlókkal kell ápolni a kapcsolatot, hanem folyamatosan arra kell törekednünk, hogy bővítsük az ügyfélkört. Ennek érdekében fel kell keresnünk olyan embereket, akik nagy eséllyel érdeklődést mutatnak majd a vállalat termékei, szolgáltatásai iránt, ha megismertetjük velük azokat.

Ezt pedig csak úgy tudjuk megtenni, ha kellően talpraesettek vagyunk, és úgymond el tudjuk adni magunkat. Ha ez sikerül, akkor azzal sem lesz gond, hogy a lehetséges vásárló- vagy ügyféljelöltekben felkeltsük az érdeklődést és bizalmat ébresszünk bennük a cég iránt.

Ügyfelekkel történő szerződéskötés

Ha pedig a tárgyalásaink sikeresek lesznek, akkor az üzleti szerződéseket is meg kell kötnünk. Ezzel a művelettel válik ugyanis biztossá és hivatalossá, hogy az illető, akivel felvettük a kapcsolatot, a vállalat ügyfelévé vagy vásárlójává válik.

Ezek tehát a vállalati ügyfélreferens legfontosabb feladatai: érdemes jelentkezni egy ilyen állásra!